mandag den 4. februar 2013

Sagaen om hårfarve...

Lad det bare være sagt med det samme: vi er nogen, der bare ikke bliver klogere med alderen - når det glæder (hjemme)hårfarvning!

Jeg har altid været en form for lyshåret og haft det strålende med det - nu har jeg så for første gang i mit liv fået det farvet mørkebrunt... og det var ikke helt der, det skulle have endt i første omgang!

Efter at have "nydt det naturlige" gennem graviditet/amning ect. fik jeg lavet lidt striber i (frisør) - jeg ville have det mere lyst og frisøren mente, at det bedste for min hår (der havde det ret godt efter det hele var vokset ud uden farve/blegnign) ville være at komme igen og få lidt flere lyse striber i efter en rum tid -
Der var så bare lige den finte, at jeg ikke altid får taget mig sammen til frisør tid - det kan være noget så besværligt at finde en dato/tid vi begge kan. Og faktisk synes jeg ofte, at det tager alt for lang tid, når man så sidder der i stolen...

Hvilke leder direkte til mit fordærv: mellem citron- og rødvinsindkøb en sen eftermiddag i føtex faldt jeg for fristelsen for et shortcut; askeblond hjemmefarve med øko indpakning og ikke et øje tørt.

Jeg kan sige så meget, at det blev ikke askeblondt - det blev rødt! Så på den igen med en super askeblond og lidt lysere blev det da - tilsat lilla shampoo, men stadig mere rødt end blond. NÅ! Hvad gør man så? Her vil nogle mennesker nok svare, gå til frisøren, men næh nej: Jeg købte da en platin super ice med anti gul og tænkte, at NU måtte den da være der - godt nok med hvidt hår, men hvad gør det, når man kommer af med det gule?

Og hvor kommer det mørkebrune så ind? Jo, det gør det sørgeligt nok, da den fantastiske 3.!! afblegning IKKE virker og jeg står tilbage med Russerblond hår og skal ud samme uge og holde foredrag foran en flok kvinder der helt sikkert forventer en tjekket stylist....

Efter desperat at have kontaktet min frisør (der stadig ikke har svaret på hverken opkald eller sms - hvem sagde mangel på kundeservice?) måtte jeg ty til den første og bedste der havde tid (en af dem der ikke havde tid før ugen efter, sagde tørt til mig "det lyder som om, du skal være korthåret" - og jeg som mente, at nu nærmede jeg mig min drømmelængde!) og hendes melding var: "uha, jeg tør ikke blege det mere - jeg kan farve dig mørkhåret" - ja, tak - den tager jeg! Det tog hele 5 stive timer efterfølgende hos frisøren! Godt jeg havde min computer med og kunne forberede mig til foredraget :-)

Så her er jeg med mørkt hår og kan godt se, at det faktisk ser ganske udemærket ud til mig. Der er farver som der står bedre til mig nu - men også farver der ikke gør. Hvem sagde forandring fryder? Tro mig, jeg ville aldrig have valgt det mørke hår, hvis ikke det var af tvingende nødvendighed! Men måske er det ikke så tosset engang imellem at blive kastet ud i noget nyt.....

Her under kan du se, hvad du bedst kan lide til mig: rødligt, russerblond eller mørkt :-)

Kort konklusion: Af skade bliver man klog men sjældent rig (3 hårfarver, en lilla shampoo, frisør i 5 timer + hårkur)  så: GÅ ALTID TIL EN FRISØR, NÅR DU SKAL HAVE DIT HÅR LYSERE!!

Her kan du se mine krumspring:

Set i bakspejlet var det faktisk ikke så slemt...
Her står jeg og tænker "skal det virkelig stadig have den farve?"... (gæt engang; svaret er NEJ!!!)
Man tror det er lyv, ikke?
Fra hvordan det ser ud i dag - 
Min lille datter med den helt perfekte lyse hårfarve - det var jo bare sådan jeg ville have haft det :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar