tirsdag den 2. april 2013

Vaner...

"Vanens magt er svær at bryde"

Sådan sagde en af mine gode venner for nogle år siden og det har jeg taget til mig - for det er jo ganske rigtigt. Jeg er slet ikke i tvivl om, at Klaus refererede til kost og motion (hans to trofaste følgesvende), men det er ikke kun med de to emner der kan være svære at bryde.

"jamen, jeg plejer ikke at bruge halskæder" - og i næste nu "men jeg skal nok prøve!" Så langt så godt....

Når jeg kommer ud til mine kunder, er det som regel fordi de ønsker at der skal ændres ved deres fremtoning i en eller anden grad. Mange gange når jeg får et spørgeskema retur, står der under "Hvordan vil du selv beskrive din stil"  "kedelig", "neutral" eller "jeg har ingen".  Det er så min opgave, at vi sammen finder ud af, hvad der kunne være interessant at bevæge sig i mod, rent stilmæssingt. Det synes jeg er sjovt og spændende - og ikke så svært.
Det, der er rigtig svært, er at fastholde det nye og få det inkorporeret i hverdagen, så det netop bliver en ny vane - også efter den første sejrsrus har lagt sig og hverdagen indfinder sig.

Små tricks og tricks kan gøre en stor forskel - det lyder banalt, men det virker :-)
Sæt dig selv nogle små mål (hver uge) så som; "jeg vil gerne gå mere i kjole" - ok, så er det på med en kjole 2 gange om ugen den næste mdr. Eller "jeg vil gerne gå mere i farver" - så er det måske et udemærket mål at sætte sig, at når man handler tøj i fremtiden, så skal der ikke mere sort, gråt, beige eller hvidt med hjem... Hvis du gerne vil gå i høje hæle, så pak de flade ned og sæt de højhælede lige ved døren - husk, det skal være let, eller er det sjældent, at man får det gjort!

Prøv!
Prøv at sætte nyt tilbehør til dit gamle tøj - det er utroligt, hvad det kan gøre ved det samlede udtryk...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar