mandag den 15. april 2013

Ahhhh - at bestille arbejde ;-)

Jeg kan se, at omkring 90% af alle de kunder der henvender sig til mig allerede HAR besluttet sig - dvs. at de bestiller mig - de vil da gerne lige tale med mig og få helt på plads, hvordan tingene skal ske, men de har besluttet, at de vil bruge mig. Det er jo herligt - og jeg kan godt forstå dem; de fleste har overvejet frem og tilbage længe, har undersøgt de forskellige tilbud, har været inde på min hjemmeside flere gange, for nu at se, om det nu også er det rigtige at tage mig osv.

For det er da et stort skridt at hyre en man ikke kender, til at hjælpe sig - og man skal lukke et andet (ukendt) menneske ind i sit hjem. Når så beslutningen ER taget, føler jeg ofte, at NU skal der sørme ske noget! Og det er fantastisk at stå med topmotiverede kvinder og mænd, der er klar til nye måder at anskue sit selv på. Jeg føler mig meget privilegeret over, at jeg kan få lov til at hjælpe og guide i en ny retning der kan give mere overskud og selvfølelse.

Jeg ved, hvor hurtig vi mennesker er til at dømme hinanden - ikke kun på det ydre, men også hvad vi laver og hvor vi bor! Jeg har flere gange måtte høre denne sætning, når mine kunder har hørt, hvor jeg bor "kan man virkelig godt være stylist og bo på landet?!!" Æhhh, ja. Det kan man så :-) Jeg har skam boet i kbh i uendelig mange år, men lige som man ændre smag, ændre man typisk også behov og har måske nogle andre muligheder som man ikke har haft før - Det virkelig sjove er, at vi er så hurtige til at hive vores kasser frem, hvor vi gerne vil have placeret hinanden - jeg mødes ofte med indtrykket af, at man kun kan arbejde med det jeg gør, hvis man bor i netop kbh. Her nyder jeg at provokere lidt og fortæller, at jeg skam har får... og lige købt hønsehus! :-D Jeg tænker, at det må være rart, at man møder "et rigtigt menneske" med forståelse for, at verden ikke kun er mode-mode-mode og jeg godt kan sætte mig ind i, at tøj skal kunne bruges fordi man har børn, job, hus, lejlighed, fritidsinteresser, gerne vil cykle og ikke kun være smart, hvis man ikke bevæger sig for meget ;-) At jeg så kommer til kbh flere gange om ugen, har styr på, hvad der sker i modebilledet og hvad man nu ellers kan forstille sig en stylist skal kunne (ud over "sit kram") er en helt anden historie....

Så jeg vil nyde, at jeg kan kigge ud på naturen (mit ene får har lige fået flokkens føste lam her for en lille times tid siden!) og så går det senere mod kbh, hvor jeg skal ind og undervise her til aften.

Jeg skal jo bestille noget! :-)
Tobak for en skilling...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar