onsdag den 1. august 2012

DIY - selv på denne blog!

Uha, hvor er det lang tid siden jeg sidst har fået lagt noget på bloggen - det er jo lettere flovt! MEN nu skal der andre boller på suppen og jeg har linet to (forhåbentlig) inspirerende oplag op:

1) Accessories - købt billigt og se hvordan du kan få dine smykker til at se mere eksklusive ud.

2) Shellac - er det så godt som rygtet siger? Og hvad kan jeg gøre for at få mest ud af min dyre Shellac?


Skal man have sig en "mode-accessorie" kan det måske være en fordel at købe den billigt og så lægge pengene i mere klassiske smykker der holder sæson efter sæcon....

Her et billede fra Bilka (af alle steder!) med sommermodens "lysende" farver som jeg også omtalte i et tidligere indslag.

Jeg troede, jeg var HELT færdig med stjerner, meeen der var lige den pink der var lidt fin og eftersom min datter holdt godt fast i den gennem hele indkøbsturen (læs: fred!) så kom den med hjem.

Jeg synes ofte, at billige smykkers lukketøj er meget lidt kønt, sikkert fordi det skal kunne justeres til enhver smag - men hånden på hjertet: hvor ofte er det lige man bruger den mulighed? Og så hænger der bare den ekstra kæde med andre led end selve halskæden og ser grimt ud. Væk med den! :-)
Du skal bruge to tænger, så du kan vride øsknet åbent.
Vrid den end side væk fra dig og den anden imod dig - sådan åbnes/lukkes en øsken korrekt.


Her ses de to øskner samlet igen uden justeringskæden.
Voilá! Så ser den nye halskæde meget finere ud.
Dette kan gøres på rigtig mange halskæder - hvis du finder ud af, hvilken længde du vil bruge, så lav samme nummer og tag resten af lænke-kæden af, så den ikke dingler ned i nakken. Har smykket eks. "læder" snor, så skift ud til ægte læder, har det en stor lås på en spinkel kæde, så skift låsen ect. Der tager ikke så lang tid og det ser SÅ meget bedre ud! De fleste ting man skal bruge, kan man finde i hobbybutikker....












Så kommer vi til Shellac:

Lad mig afsløre: JO DET VIRKER! DET ER SUPER GODT! Jeg var noget skeptisk, for helt ærligt, hvor mange gange høre man ikke om alle mulige produkter der bare er så gode? Og når man så selv prøver dem, ja, så lever de ikke op til forventningerne?
Jeg bruger mine hænder meget og normal neglelak holder ikke længe - dvs. ca. en dag :-)

Jeg fik lagt på hænderne og samme dag samlede jeg ikke mindre en 14 IKEA skuffer (!) med skruetrækker, hammer og små dimser der skulle kiles ind, før de blev sat fast - noget af en prøvelse. Og den blev bestået med bravour.

Og hvor lang tid holder det så? Jeg vil sige ca. 14 dage, hvis man som jeg klipper dem løbende - spidserne vil slides lidt. Der er jo så lige den detalje, at der kommer udgroninger :-(

Her gjorde jeg således:
Udgroninger - frem med guldglimmeret!
Her er der smurt godt på med glimmer i "overgangen".


Alternativt kan man også lappe med en nuance der matcher og derefter give lidt glimmer oven på - så bliver overgangen mindre synlig end her.

Altså: Shellac et rigtigt godt alternativ til den almindelige lak - synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar